פורסם 2005 ביוני 2520 שנים אוקיי אני כותב את ההסבר הזה לגבי תלת מימד כדי לעזור להרבה אנשים להבין וליישר קו ברמה אם שאר הפורומים ב HWZONE אני עמית ויש לי 3 שנים ניסיון בתלת מימדהתוכנות השונות: ישנן כמון רבה של תוכנות בתתחום התלת מימד כאשר יש 4 אשר חזקות טיפה מהאחרים ללא ספק3ds max,maya,XSI,lightwaveההבדל בין התוכנות הללו הוא לא גדול בכך שכול אחת בעלת יתרון משלה בתחום מסוייםאם תשלוט באחת מהן זה לא ישנה במי העיקר שהיא נוחה לך, ועל זה אין ספק בעולם ה CG. מי שצבר ניסיון יודע שזו לא התוכנה - זה האומן אנשים היום רוצים להתחיל להתעסק בתחום אבל לא יודעים איפהכול ה4 שציינתי מסוגלות לרנדר, למדל, להכין אנימציות MAYA ו XSI עובדות עם מנוע רינדור בשם MENTAL RAY שנחשב לאחד המתקמים כיום בגרא האחרונה של 3DS MAX נכנס גם אפשרות לרינדור ב MR אבל כיום מקובל יותר להשתמש ב 3ds max בשני פלאגאינס שונים בשםVray ו brazil. יש גם את finel render הוא פשוט פחות ידוע.ה*מידול*-מתבצע בעזרת עריכה ויצירה של צורות גאומטריות כאשר ניתן לשלוט בצלעותייהן (הפוליגונים) או בקודקודייהם ( הורטיקסים) פוליגון הוא צורה בעלת 3 קודקודים (משולש) אבל בתחום ה CG משתמשים במלבנים מטעם הנוחות.ישנן שיטות רבות למידול עצמים שונים ומדריכים אפשר למצוא באתרים כמוhighend3d.comwww.3dcafe.comwww.3dbuzz.comwww.newtek.comwww.discreet.comישנם עוד * מאות אתרים בגוגל על ידי חיפוש 3ds max tutorial למשל או כול תוכנה אחרת .
פורסם 2005 ביוני 2620 שנים קצת תוספות ותיקונים -יש שיטות למידול חוץ מפוליגונים - פאצ'ים (משטחים בי-קוביים), ו- NURBS (משטחים שמבוססים על עקומות קצת יותר מסובכות).מה שהשיטות האלה נותנות זה משטחים מורכבים וחלקים מאוד עם מעט control points מה שמפשט את העבודה איתם. יש גם MetaBalls אבל השימוש בהם למידול לא נפוץ.המידול הוא פן אחד של עבודה ב- 3D, בעיקר כשמדברים על Character Animation (אנימציה של דמויות ולא של עצמים)חלק גדול מההבדלים בין התוכנות השונות הוא לא היכולות שלהן, אלא תהליך העבודה בהן (בעיקר שמדובר ב- character animation)ממה שאני יודע, הדברים שבהם Max נחשבת חזקה הם סימולציות פיסיקליות, particle systems ו- crowd animation.השימושים ב- Max הצטמצמו בעיקר למשחקי מחשב ופחות משתמשים בו לאנימציה בסרטים (אני לא יודע לגבי פרסומות)ב- character animation אין מתחרים למאיה.
פורסם 2005 ביוני 2620 שנים מחבר קצת תוספות ותיקונים -יש שיטות למידול חוץ מפוליגונים - פאצ'ים (משטחים בי-קוביים), ו- NURBS (משטחים שמבוססים על עקומות קצת יותר מסובכות).מה שהשיטות האלה נותנות זה משטחים מורכבים וחלקים מאוד עם מעט control points מה שמפשט את העבודה איתם. יש גם MetaBalls אבל השימוש בהם למידול לא נפוץ.המידול הוא פן אחד של עבודה ב- 3D, בעיקר כשמדברים על Character Animation (אנימציה של דמויות ולא של עצמים)חלק גדול מההבדלים בין התוכנות השונות הוא לא היכולות שלהן, אלא תהליך העבודה בהן (בעיקר שמדובר ב- character animation)ממה שאני יודע, הדברים שבהם Max נחשבת חזקה הם סימולציות פיסיקליות, particle systems ו- crowd animation.השימושים ב- Max הצטמצמו בעיקר למשחקי מחשב ופחות משתמשים בו לאנימציה בסרטים (אני לא יודע לגבי פרסומות)ב- character animation אין מתחרים למאיה."ב- character animation אין מתחרים למאיה." אני חולק עליך בזהXSI4 מגיעה עם כוח אדיר בתחום האנימציה, מבחינה מסחרית אין מתרחים ל MAYA באנימציה והרבה רק בזכות השם שאליאס צברו עם השנים.אבל כיום MAX יכולה לדחוף את עצמה לרמה של MAYA בCA וככה גם XSI, באשר ל XSI אפילו יותר מלדחוף עד לתחרות של מה לוקח במה.ושתדע, בתעשיית הקולנוע זה לא משנה... אם מתחשק להם להכין אנימציה ב MAX הוא ישימו את הידיים על MAX ויתכנתו אותה מא' עד ת' ככה שהיא תתאים לצרכים שלהם וזה ממש לא משנה אם MAYA טיפה יותר טובה באנימציה.=)
פורסם 2005 ביוני 2620 שנים ידעתי את זה לפני אבל זה די עזר לי, ואני בטוח שגם לאחרים. ואגב XSI זו התוכנה בה השתמשו כדי למדל את הדמויות של HL2 למי שלא ידע, אז תנו כבוד.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.